fbpx

Пул Першого

Все про Перших та їх оточення

Держкіно планує передати кінематографічну спадщину України фейковій установі часів Януковича

Держкіно видало наказ про реорганізацію “Довженко-Центру”, що може означати фактичну ліквідацію національного кіноархіву. Відповідати за кінематографічну спадщину України Держкіно доручає фейковій установі часів Віктора Януковича і на поталу кадрам глави ОП Андрія Єрмака.
Про це повідомила пресслужба “Довженко-Центру”.
“Довженко-Центр” ще 13 липня офіційно перейшов у пряме підпорядкування Держкіно України. Відповідний акт прийняття-передання майнового комплексу Міністерство культури та інформаційної політики України й Держкіно підписали 30 червня.
Тепер згідно з наказом усі фільми з колекції та майно “Довженко-Центру” мають бути передані Державній установі “Науковий центр кінематографії України”, основним видом діяльності якої є “вища освіта”. Зі структури Центру мають виокремити Державне підприємство “Українська анімаційна студія, куди передадуть авторські права на українську анімацію.
У наказі про реорганізацію не згадано кіноархівну та музейну колекції “Довженко-Центру”, які є частиною відповідно державного архівного та музейного фондів України та підпадають під дію окремого законодавства.
За словами працівників “Довженко-Центру”, установа “Науковий центр кінематографії України” з моменту свого заснування за часів Януковича у 2011 році не здійснювала жодної діяльності, не має штату, відповідних компетенцій, сайту тощо.
“Передача колекції національного кіноархіву з високою репутацією у світі фейковій установі – величезний удар по міжнародному іміджу української влади, а в особливо під час війни, коли Україна у крові виборює власну ідентичність, має ознаки зазіхання на національну пам’ять і може вважатися підривом державності та зрадою національних інтересів”, – зазначають в інституції.

Журналісти викрили монополію щодо торгівлі зброєю в Україні: її контролює бізнес-партнер Єрмака – “Наші гроші”

Тим часом екскерівник “Довженко-Центру” Іван Козленко зреагував на новини про наказ Держкіно про реорганізацію “Довженко-Центру”.
“Держкіно видало наказ про ліквідацію Довженко-центру. До цього давно йшло – відколи кіногалузь очолила креатура одного з головних “слуг” Павла Сушка – Марина Кудерчук, чиїм нав’язливим бажанням став демонтаж збудованої поколіннями попередніх фахівців кіносистеми. В цьому вона досягла неабияких успіхів: система, остаточно роздерибанена телевізійниками та наближеними до Андрія Єрмака продюсерами, колапсувала ще до війни”, – написав Козленко у Facebook.
Він зазначив, що про подальше знищення Центру “стало зрозуміло у 2020 році, коли у нас відбулись перші обшуки”. “Боротись з Левіафаном я не мав сил, тому відступив, не подавшись на конкурс. Відтак не може не захоплювати сміливість і відчайдушність Олени Гончарук, яка останні два роки намагалась зберегти інституцію. Як чесна і порядна людина вона, на жаль, програла. В цій ситуації програв би будь-хто, кому чужий нахабний дворовий етос сушків і кудерчук, які у нас тепер займаються “культурою”, – пише екскерівник Довженко-центру.
На думку Козленка, попри те, що процес “передачі” Центру з-під управління МКІП до Держкіно тривав цілих два роки та акт прийняття-передання було підписано 30 червня, наказ про ліквідацію оперативно з’явився вже 5 серпня: “Дуже вже кортіло якнайшвидше знищити інституцію. Наказ підписала навіть не Кудерчук, а така собі Юлія Шевчук – її заступниця, креатура люстрованого першого заступника голови Держкіно часів Януковича та конфідента тодішнього міністра Кулиняка, Сергія Сьомкіна”.
“Таким чином кадри Януковича та Єрмака дуже органічно поєдналися в Держкіно. Коротше, ще той паноптикум. Але головне – все людці дрібні, безпринципні, неосвічені. Які й під час війни вміють ловити рибку в мутній воді… Ліквідація архівів, джерел історичної пам’яті, особливо під час війни, — ніщо інше як диверсія в тилу власної культури. Покидьків, які цим займаються, користуючись воєнною веремією, слід таврувати як ворогів і поводитись з ними відповідно”, – підсумував Козленко.

Ексзаступника секретаря РНБО Сівковича судитимуть за розгін студентів під час Революції Гідності

Довідка
“Довженко-Центр” – найбільший і єдиний міжнародно визнаний кіноархів України, в якому зберігається понад 10000 найменувань (понад 60 000 одиниць зберігання) художніх, документальних, анімаційних українських та закордонних фільмів, понад 24 000 архівних документів з історії українського кіно, понад 400 музейних експонатів. Єдиний український представник в Міжнародній федерації кіноархівів (FIAF).
Колекція Довженко-Центру за значенням та обсягом дорівнює колекціям Національного художнього музею України, Музею Ханенків, Музею історії України, Бібліотеки імені Вернадського і є найбільшою у світі збіркою творів українського кіномистецтва.
Для збереження, розвитку і популяризації кіномистецтва в структурі Довженко-Центру діють Фільмофонд, Кіноархів та Музей кіно, Медіатека, видавництво, книгарня, кіносценічний простір “Сцена 6”, кінолекторій та єдина в Україні кінокопіювальна лабораторія з цілісним плівково-цифровим циклом. Така структура відповідає світовим стандартам діяльності інституцій, що працюють з кінематографічною спадщиною.

Музиканти, актори та режисери: п’ять зірок, які відвідали Україну під час війни

Як йдеться у матеріалі “Прямого”, Україна має насичену історію та великий пласт культурних шедеврів, відомих на весь світ. Однак протягом багатьох століть російські окупанти прагнули переписати історію, привласнити собі або знищити ці пам’ятки. Зараз повномасштабна війна спонукала українців цікавитися історією та досягненнями нашої країни на культурному фронті. Без минулого немає майбутнього, тому маємо пам’ятати нашу ідентичність та передавати це наступним поколінням. Як можливо відкрити Україну для себе з нового боку?
PRM.ua зібрав подкасти, які ознайомлюють слухачів і слухачок з різними періодами історії України, а також розповідають про різноманітні сфери культури.
Як відомо, на 75 Каннському кінофестивалі журі в категорії L’Oeil d’Or “Золоте око” присудило спеціальну нагороду фільму “Маріуполіс 2” литовського режисера Мантаса Кведаравічюса, вбитого російськими загарбниками в Маріуполі на початку квітня.
Крім того, американський драматург і сценарист Бо Віллімон прибув до Бучі Київської області, щоб зняти документальний фільм про звірства росіян.
Зазначимо, що корпорація індустрії розваг The Walt Disney припиняє прокат своїх фільмів у кінотеатрах Росії через її вторгнення до України.
До того ж міжнародний медіасервіс MEGOGO видалив усі російські фільми, серіали, мультфільми та інше.
Також слідкуйте за “Прямим” у Facebook, Twitter, Telegram та Instagram.
The post Держкіно планує передати кінематографічну спадщину України фейковій установі часів Януковича appeared first on Прямий.

Поділитися цією публікацією